Thursday, August 24, 2017

ENDAU ROMPIN NATIONAL PARK, MALAYSIA

ENDAU ROMPIN NATIONAL PARK

Ini cerita saya. Semasa program internship saya dulu, saya berpeluang untuk mengikuti ricci dari Tourism Malaysia Johor tempat saya internship. Endau Rompin National Park adalah salah satu program yang dapat saya ikuti. Pelbagai pengalaman suka mahupun duka yang saya dapat. Untuk pengetahuan semua, jam 8.30am, kami semua bersarapan di resort yang berada di Endau Rompin National Park sebelum bertolak untuk masuk kedalam hutan. Tepat 9.00am, kami mula bertolak untuk masuk ke dalam hutan. Sebelum itu, kami perlu menaiki boat untuk sampai ke destinasi yang dituju.



Didalam hutan ini, kami perlu meredah sungai, hujan yang lebat untuk meneruskan perjalanan. Saya memakai sesuatu dikaki adalah untuk mengelak pacat gigit dikaki. Tapi dalam pada tidak sedar, pacat dah naik ke badan. Nasiblah saya,  perut saya dihisap darah oleh pacat. Dahlah tiada lemak, dihisap lagi darah ni. Kuruslah saya.






Didalam hutan ini ada pelbagai sungai, air terjun dan tasik Cuba intai sikit gambar kat atas ni. Tasik air biru, memang cantik. Ada jugak mandi ditasik ini. Rasa macam nak masuk lagi ke dalam hutan ini. Sebab apa? Sebab saya berpeluang melihat keindahan alam semulajadi yang menyejukkan mata saya dan menenangkan hati saya. Siapa yang nak dapat ketenangan, mailah ke Endau Rompin National Park.





Sejuk dan tenang je fikiran semasa kami berehan di air terjun atas ni. Cool kan. Apa lagi, cubalah buat trip bersama kawan-kawan Sekolah, Universiti atau rakan sekerja. Pasti seronok dan dapatlah release tension sikit dari belajar dan kerja. Untuk dapatkan info, boleh direct ke Endau Rompin National Park atau Tourism Malaysia Negeri Johor.
 

No comments:

Kelebihan Pink Lady Body Perfection

  Pink Lady Body Perfection (Pink Lady Supplement) Pink Lady  bukanlah sejenis ubat tetapi adalah supplement atau makanan tam...